International Biosciences Research Schools 2018

IBRS 2018

5e édition des Écoles Internationales de Recherche en Biosciences, en partenariat avec l'Université Claude Bernard (Lyon 1), l'INSERM et le CNRS

Dates : from September 24 to December 14, 2018
Location : TBA
Open to : PhD / postdoctoral researchers and advanced master students (ENS de Lyon and external audience)
Free registration by e-mail : master.biosciences [at] ens-lyon.fr (master[dot]biosciences[at]ens-lyon[dot]fr)

The International Biosciences Research Schools (IBRS) are a yearly event held between September and December and consists of two-week conferences (in English) covering the main fields of Life Sciences. They are open to Master students in their second year, PhD students and postdoctoral researchers.

Each conference involves internationally renowned scientists from France and from abroad. Each of them gives an introductory course to their field and a research talk, enabling students to absorb state-of-the art and open questions of the field. Thus, students are trained to research and are exposed to the most recent and novel scientific studies.

Les Ecoles Internationales de Recherche en Biosciences sont un événement annuel se déroulant entre septembre et décembre et se déclinant en conférences en anglais de deux semaines, couvrant les grands domaines des sciences de la vie. Elles sont ouvertes aux étudiants et jeunes chercheurs de niveau M2 minimum, quelle que soit leur provenance géographique.

Chaque conférence fait appel à des intervenants, enseignants-chercheurs et chercheurs de rayonnement international, provenant de France et de l’étranger, qui donnent chacun un cours d’introduction à leur domaine et un séminaire de recherche, permettant aux étudiants de découvrir l’état de l’art et les questions ouvertes du domaine. Les étudiants sont formés à la démarche de recherche et sont exposés aux travaux scientifiques les plus récents et les plus novateurs.

Program for Academic year 2018-2019

Voir toute la programmation